GuptaLeaks

The questionable payment of R25m to the Guptas' controversial ANN7 channel by MultiChoice, which owns DStv and M-Net, was discovered among the #GuptaLeaks emails.
MultiChoice, the pay-TV company that owns DStv and M-Net, made a questionable payment of R25-million to the Guptas' controversial ANN7 channel.
McKinsey said it would pay back the R1-billion it was paid by Eskom.
The global banking giant says it has "closed a number of accounts for associated front companies wherever we have found them".
The software company says its South African operations paid "commissions" to Gupta-linked companies for contracts with SOEs.
The Chinese ambassador reportedly met the Guptas, as a dodgy Transnet tender with a Chinese company was negotiated.
The UK says it is taking the allegations seriously.
The Hawks say they do not have access to the full #GuptaLeaks cache of documents.
A series of reports, letters and emails seen by amaBhungane and Scorpio suggest the contract never came into force.
They helped 75 schools and created jobs, said the home affairs minister.