Jimmy Savile Sexually Assaulted Us: Four Women Come Forward On Eve Of Documentary (PICTURES)

Posted: Updated:

Four women who claim to have been sexually abused by Sir Jimmy Savile in their teens have come forward to reveal their experiences.

It comes on the eve of an ITV documentary which details allegations from women dating back to the 70s, including allegations he abused girls in his Rolls-Royce and at the BBC TV Centre.

Deborah Cogger met Savile at the age of 14 when he visited her at the now-defunct Duncroft Approved School for Girls in Staines.

jimmy savile

Sir Jimmy Savile was a patron of the now-defunct Duncroft Approved School for Girls

Savile was a patron of the school and made regular visits to the vulnerable teenage girls to whom it was home.

Now a mother-of-two, Cogger told The Sun: "The first time he saw me was so horrible and shocking. He grabbed me and I wasn't quick enough to get out of the way.

"He pulled me back and I landed on his lap. That vile tongue of his, tasting of cigars, went right down my throat."

Cogger recalled how when another girl was made to sit on his lap while he "jigged her up and down", she fled screaming and sobbing. The girl's story was not believed by staff, who punished her by putting her in a padded "solitary" unit for five days until she withdrew the allegations.

In 2007 Surrey police interviewed Savile under caution over allegations of assault at the school. The matter was referred to the Crown Prosecution Service but was later dropped.

Another former pupil of Duncroft told the paper Savile and convicted paedophile Gary Glitter were present when a girl was allegedly raped in Savile's dressing room.

And a former beauty queen who asked not to be identified, found herself bundled into a caravan with Savile after he organised to meet her through his fan club.

gary glitter

Firm friends: Savile and Gary Glitter were pals

She said: "He jumped on me and pulled my hand to his crotch. He was wearing very tight trousers. I realised he was excited."

Katrina Rose and Bebe Roberts waived their anonymity to speak to The Daily Mail. Like Cogger, Rose recalled Savile's "disgusting cigar breath" as she described an assault at the age of 14.

Rose had been invited to watch him recording a radio show when the encounter took place.

She claims he "touched her inappropriately", then: "The next thing I knew, he was fumbling around, his tongue down my throat. I was horrified.

"I just froze, I was paralysed with fear. I still wonder to this day why I didn't scream."

Rose claimed Savile later asked a friend of his to apologise to her mother - although he never explained what the apology was for.

She added: "It has had a terrible effect on my life and I have been unable to form stable relationships ever since. Being taken advantage of like that destroys your self esteem.

"I tried to come forward ten years ago but I lost my nerve. My only regret now is that I didn't do it while he was alive and could be charged."

paul gambaccini

Broadcaster Paul Gambaccini claimed Savile used his charity fundraising work as a lever to prevent his private life being exposed

The paper mentions a further woman who alleged she was raped by Savile during a work experience stint at the age of 15. She has reported her accusation to the police for the first time, it added.

Roberts claims she was molested by Savile at the age of 15. She says he would visit her boarding school while the girls got ready for bed.

Alleging he touched her breast, Roberts said: "He was a nasty man - I think nowadays he would be classed as a paedophile.

"If you were walking down the corridor he would come up close and touch you inappropriately. He definitely liked young girls"

The latest allegations come a day after broadcaster Paul Gambaccini claimed Savile used his charity fundraising work as a lever to prevent his private life being exposed.

Gambaccini said his former Radio 1 colleague played tabloid newspapers "like a Stradivarius" to keep any allegations of impropriety quiet.

SEE ALSO:

Gambaccini, speaking on ITV1's Daybreak yesterday morning, said he had been "waiting 30 years" for such stories to come out. He said Savile was "about to be exposed" by one newspaper, but to prevent its publication he gave an interview to a rival tabloid which had the effect of stopping the negative piece.

Gambaccini went on: "On another occasion, and this cuts to the chase of the whole matter, he was called and he said, 'Well, you could run that story, but if you do there goes the funds that come in to Stoke Mandeville - do you want to be responsible for the drying up of the charity donations?' And they backed down."

Yesterday it was revealed Savile claimed Glitter had done "nothing wrong" and was vilified just because he was famous.

Speaking during an interview in 2009, Savile defended his pop star friend, The Sun reported.

He said: "Now Gary, all he did was take his computer into PC World to get it repaired.

"They went in the hard drive, saw all these dodgy pictures and told the police and the police then said, 'Oh we've got a famous person, yeah we'll have them.'

"But Gary hasn't sold 'em, hasn't tried to sell 'em, not tried to show the public or anything like that."

Glitter was imprisoned in Vietnam for three years for abusing two girls, one aged 10 and one 11.

The 1970s pop star was convicted in 2006 of committing "lewd" acts while the girls were at his beach house in the southern coastal city of Vung Tau.

Following his release he was refused entry to Thailand and Hong Kong so returned to the UK.

In 1999 he served four months in prison in Britain for possessing images of child sex abuse.

Savile added: "It were for his own gratification. Whether it was right or wrong is of course up to him as a person.

"And if you ever said to that copper, 'What's Gary Glitter done wrong?' Well, nothing really. He's just sat at home watching these dodgy, dodgy films."

This weekend Esther Rantzen spoke out to say she believed many personalities in British entertainment had heard gossip about Savile abusing children, but that they chose to ignore the rumours.

esther rantzen

Esther Rantzen has said that she now believes Savile was a child abuser

Rantzen, who founded the charity Childline, told The Mail on Sunday: "I feel that we in television, in his world, in some way colluded with him as a child abuser - because I now believe that's what he was.

"We all blocked our ears. There was gossip, there were rumours."

Savile's nephew Roger Foster has said he and his family are "disgusted and disappointed" the allegations are being made when his uncle is no longer around to defend himself.

Foster, from Goole, East Yorkshire, said he was not only concerned for Sir Jimmy's reputation and legacy but also for the damage the allegations could do to his charities.

He said: "I just get so disgusted and disappointed by it. The guy hasn't been dead for a year yet and they're bringing these stories out.

"It could affect his legacy, his charity work, everything. I'm very sad and disgusted."

Savile, who was famous for TV shows like Jim'll Fix It and Top Of The Pops as well as being a DJ on Radio One, died at his home in Leeds on October 29 last year, aged 84.

According to ITV, the programme, which is presented by former detective Mark Williams-Thomas, features contributions from several women who claim that Sir Jimmy was a sexual predator who sexually assaulted them while they were under age.

The BBC has responded to reports that inappropriate behaviour by Sir Jimmy had been an "open secret" at the corporation by saying it had found no evidence of any misconduct by the broadcaster.

In a statement, the BBC said: "The BBC has conducted extensive searches of its files to establish whether there is any record of misconduct or allegations of misconduct by Sir Jimmy Savile during his time at the BBC. No such evidence has been found.

"Whilst the BBC condemns any behaviour of the type alleged in the strongest terms, in the absence of evidence of any kind found at the BBC that corroborates the allegations that have been made it is simply not possible for the corporation to take any further action."

The BBC also explained why an investigation by BBC2's Newsnight into Sir Jimmy was never broadcast.

Newsnight editor Peter Rippon said: "It is absolutely untrue that the Newsnight investigation was dropped for anything other than editorial reasons.

"We have been very clear from the start that the piece was not broadcast because the story we were pursuing could not be substantiated.

"To say otherwise is false and very damaging to the BBC and individuals. The notion that internal pressure was applied appears to be a malicious rumour."

Exposure: The Other Side Of Jimmy Savile is due to be shown on ITV1 at 11.10pm on Wednesday.See pictures of fans queuing in the rain to catch a glimpse of Savile's coffin

Auction of Sir Jimmy Savile's memorabilia

Close
Jimmy Saville Auction
of
Share
Tweet
Advertisement
Share this
close
Current Slide