UK
10/09/2015 16:12 BST | Updated 10/09/2015 16:59 BST

National Geographic Just Lost A Load Of Readers After Selling Out To Climate Change Sceptic Rupert Murdoch

National Geographic may have just lost a lot of readers after it emerged climate change sceptic Rupert Murdoch has bought the non-profit company for $725million.

Fox, which is owned by Murdoch, has bought a 73% stake in the company, which focuses on environment and regularly highlights the effects of climate change, ending its 127 year-long tenure as a non-profit organisation.

national geographic magazine

National Geographic previously made a documentary on the 'devastating effects' of climate change

Recently, Murdoch described himself as a climate change sceptic, tweeting:

Although Fox and the National Geographic Society have been working together for 18 years, this was only inclusive of the TV properties - and not the magazine.

rupert murdoch environment

Murdoch's Fox company now owns 73% of National Geographic

In April 2014, the Union of Concerned Scientists published a study which said 72% of Fox's climate change coverage was "misleading most of the time".

Many took to Twitter to express their shock and outrage at the news:

Last year, Murdoch told Sky News: "If the sea level rises 6 inches, that's a a big deal ... we can't mitigate that, we can't stop it. We've just got to stop building vast houses on seashores and go back a little bit."

He added: "In terms of the world's temperature going up, the worst, the most alarmist things have said ... 3°C in 100 years. At the very most one of those will come from man-made, be man-made."

In fact, the worst case scenario considered is around 4 degrees of global surface warming, all of which will be "man-made".