NEWS

Michael Schumacher Condition Latest Shows 'Encouraging Signs'

Following his horrific head injury in 2013.

03/11/2016 20:32
Shizuo Kambayashi/AP
Michael Schumacher suffered a "severe head injury" in 2013

Michael Schumacher’s former coach has said there are “encouraging signs” following the German racer’s horrific head injury three years ago.

Ross Brawn, who played a role in Schumacher’s seven F1 titles, has said despite speculation in the driver’s condition, there has been progress. 

Brawn told BBC Radio 5 Live: “There are encouraging signs and we are all praying every day that we see more of them.”

TOSHIFUMI KITAMURA via Getty Images
Ross Brawn worked with Schumacher during his driving career

He added: ”All I would say is there is a lot of speculation about Michael’s condition, most it’s wrong and we just pray and hope every day that we continue to see some progress.

“We hope to see him out and about and recovered from his terrible injuries.”

It comes after lawyers representing the former F1 ace said in September he was unable to walk or stand without assistance.

Schumacher sustained a serious head injury while skiing in France in 2013. He was airlifted to hospital and placed in a medically induced coma.

Claude Paris/AP
The ski resort of Meribel, France where former seven-time Formula One champion Michael Schumacher injured his head during a ski accident

He remained in the coma for six months before being transferred to his home in Switzerland.

Magazine Bunte quoted a source saying the former racing driver was able to walk again. However Schumacher’s family quickly denied the reports.

Schumacher’s agent, Sabine Kehm, released a statement at the time denying the story, saying: “Unfortunately we are forced by a recent press report to clarify that the assertion that Michael could move again is not true.

“Such speculation is irresponsible, because given the seriousness of his injuries, his privacy is very important. Unfortunately they also give false hopes to many involved people.”

The sportsman’s family are suing the magazine for €40,000 to €100,000 (£34,000-£85,000) for invading his privacy.

A verdict is expected this month.

Suggest a correction
Comments

CONVERSATIONS