UK
03/10/2013 08:08 BST | Updated 03/10/2013 08:14 BST

Daily Mail Blunder As Wrong Verdict Put Online In Michael Jackson Negligence Trial

It's been a tough week for the Daily Mail, with politicians from all parties attacking its hatchet job on Ed Miliband's late father.

It must have been keen to deflect attention from the issue.

So on Wednesday night, it published an entirely incorrect write-up of one of the most high-profile court cases in the world.

As the verdict broke in the battle between Michael Jackson's family and the singer's concert promoter AEG, the Mail announced the verdict online:

mail

Breaking news

Except that AEG had in fact been cleared. The jury found that the company had not been negligent in hiring doctor Conrad Murray, who was later jailed for manslaughter.

The story was taken down, but not before screengrabs had circulated on Twitter.

Photo gallery
See Gallery

Photo gallery
See Gallery

It had echoes of 2011, when the Mail put up the wrong verdict in the Meredith Kercher case, reporting that Amanda Knox had "looked stunned" when her appeal was rejected.

In fact, she had been successful, and the Mail was rapped by the Press Complaints Commission for the slip, which was online for 90 seconds.