National Geographic Just Lost A Load Of Readers After Selling Out To Climate Change Sceptic Rupert Murdoch

Readers Are Furious National Geographic Has Sold Out To Climate Change Sceptic Rupert Murdoch

National Geographic may have just lost a lot of readers after it emerged climate change sceptic Rupert Murdoch has bought the non-profit company for $725million.

Fox, which is owned by Murdoch, has bought a 73% stake in the company, which focuses on environment and regularly highlights the effects of climate change, ending its 127 year-long tenure as a non-profit organisation.

National Geographic previously made a documentary on the 'devastating effects' of climate change

Recently, Murdoch described himself as a climate change sceptic, tweeting:

Although Fox and the National Geographic Society have been working together for 18 years, this was only inclusive of the TV properties - and not the magazine.

Murdoch's Fox company now owns 73% of National Geographic

In April 2014, the Union of Concerned Scientists published a study which said 72% of Fox's climate change coverage was "misleading most of the time".

Many took to Twitter to express their shock and outrage at the news:

Last year, Murdoch told Sky News: "If the sea level rises 6 inches, that's a a big deal ... we can't mitigate that, we can't stop it. We've just got to stop building vast houses on seashores and go back a little bit."

He added: "In terms of the world's temperature going up, the worst, the most alarmist things have said ... 3°C in 100 years. At the very most one of those will come from man-made, be man-made."

In fact, the worst case scenario considered is around 4 degrees of global surface warming, all of which will be "man-made".


What's Hot